המעבר ההכרחי לניהול התחדשות עירונית באמצעות טכנולוגיה

אומנם מעט באיחור, אך גם ענף ההתחדשות העירונית מתחבר בצעדי ענק למהפכה הטכנולוגית, מה שמסייע לניהול יעיל, שקוף והכי חשוב – בטוח ומהיר יותר של פרויקטים בהתחדשות עירונית.

בתחילת הדרך, ענף ההתחדשות העירונית נוהל בצורה מורכבת ומסורבלת, תהליכים ארוכים שהתבססו על אמון בין בעלי התפקידים השונים בפרויקט ובראשם יזמי הפרויקט, לבין בעלי הדירות, אשר מבחינתם ניזונו בעיקר מתקווה כי בעתיד תוחלף הדירה הישנה שלהם בדירה חדשה בפרויקט יוקרתי. עם השנים והניסיון, הבינו בעלי התפקידים בענף, כי ניהול פרויקט התחדשות עירונית הכולל מאות שלבים ומשימות, סנכרון בין בעלי תפקידים רבים ובעיקר תקשורת עם בעלי דירות חוששים המשוועים לשקיפות ועדכונים, מחייב שימוש ביכולות טכנולוגיות שיקלו על המלאכה. עו"ד אור קרן, שותף מייסד במשרד KDC עם מאמר המסביר כיצד שינתה הטכנולוגיה את ענף ההתחדשות העירונית ומדוע היא הייתה לכלי הכרחי בניהול פרויקטים בהתחדשות עירונית.

הניהול הטכנולוגי מאפשר לעשות סדר בתוך מגדל הבבל המקצועי שנקרא התחדשות עירונית

אין הקבלה בענף הנדל"ן לניהול תהליך מורכב ואינטר – דיסציפלינרי יותר מפרויקט התחדשות עירונית. לפני כניסת הטכנולוגיה לענף ההתחדשות העירונית, האתגר הניהולי בהתחדשות עירונית דרש מאיתנו לנהל מאות משימות ושלבים בסנכרון מלא בין מספר בעלי תפקידים ועשרות דיירים, בעזרת אמצעים מוגבלים שלא אפשרו באמת לבצע מעקב איכותי ולפקח על ביצוע המשימות של בעלי התפקידים, מה שיצר עיכובים ובעיות בתהליך. השימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים הקיימים כיום בענף, כמו מערכת גט סטטוס, איתה משרדנו מתנהל ואף מחייב את בעלי התפקידים המקבילים בפרויקט להשתמש, מאפשרים להכניס יעילות טכנולוגית, לפקח על העשייה ולעשות מעט סדר בתוך מגדל הבבל המורכב שנקרא התחדשות עירונית.

אי אפשר לנהל תקשורת שוטפת רק באמצעות מיילים והודעות.

כמשרד עם ניסיון רב בניהול פרויקטים בהתחדשות עירונית כמעט מראשיתה, אנו במשרד KDC – כהן-קצב, קרן דהן ושות', יודעים כי כל פרויקט בהתחדשות עירונית הוא מסע ארוך ומורכב הכולל מאות שלבים, מסמכים ועדכונים בין עשרות בעלי מקצוע ומאות בעלי דירות. מלאכת הניהול של פרויקט כל כך ארוך ומורכב בצורה יעילה, מצריך שימוש ביכולות ארגון, שליטה וניהול ברמה טכנולוגית גבוהה ומובן שלא ניתן לבסס את ניהול הפרויקט רק על שליחת מיילים או הודעות SMS או וואטסאפ. על מנת לנהל תקשורת מקדמת, יעילה ושקופה לאורך כלל שלבי הביצוע בהתחדשות עירונית – ושלא נדבר על ניהול של מספר פרויקטים במקביל – אין ברירה אלא להשתמש באמצעים טכנולוגים המרכזים את כלל המידע ובעלי התפקידים במערכת אחת ומחייבים אותם לעדכן ולתקשר עם בעלי הדירות. כמשרד המייצג אלפי בעלי דירות בפרויקטים רבים ברחבי הארץ, וכדי שנוכל לתת לבעלי הדירות תמונת מצב בכל רגע נתון ולדאוג לכך שבעלי הדירות שאנו מייצגים לא נשארים בעלטה, משרדנו משתמש במערכות המרכזות את כל המידע למקום אחד ולכן בכל מכרז יזמים שאנו מבצעים, חשוב לנו לוודא כי היזם אשר יוביל את הפרויקט ינהל אותו באמצעות מערכת ניהול פרויקטים טכנולוגית.

 

עם המעבר לניהול טכנולוגי, חלה עלינו החשיבות לאבטח את המידע שלכם.

לשימוש במערכות טכנולוגיות בפרויקטים של התחדשות עירונית ישנם יתרונות רבים והן בהחלט מצליחות לייצר תהליכים יעילים יותר מול בעלי הדירות ובעלי התפקידים. אך לצד היעילות הטכנולוגית, ישנם גם לא מעט אתגרים הנלווים לשימוש במערכות כאלו, כשהמרכזי שבהם הוא אבטחת המידע הרגיש של בעלי הדירות. חשוב לזכור כי על מנת לנהל פרויקט התחדשות עירונית בצורה טובה באמצעות המערכות השונות, אנו נדרשים להזין למערכת מידע רגיש על כל דייר שאנו מייצגים, מידע שדליפתו החוצה מסכנת את פרטיותו ועלולה לפגוע בו. לכן, על מנת להימנע מדליפת מידע כזה או אחר, חשוב מאוד לבחון היטב באיזו מערכת ניהול טכנולוגית מנהלים את הנתונים והמידע בפרויקט שלכם. לא מדובר רק בבחינה של יכולות פונקציונלית, אלא גם של תקני אבטחה המוטמעים במערכת. כמשרד ששם למולו את הגברת היעילות באמצעות הניהול הטכנולוגי בהתחדשות עירונית ודואג לבצע התחדשות עירונית יעילה, שקופה וטכנולוגית מול אלפי בעלי דירות, במאות פרויקטים, אנו רוצים לייעל תהליכים, אך לא בכל מחיר, ומבינים כי אבטחת מידע בחברות ובארגונים המחזיקים במידע רגיש אינה משחק ילדים ובחירה במערכות לא מאובטחות יכולה לסבך מאוד את כלל המשתמשים.

הניסיון שלנו בקידום פרויקטים כבר מראשית ענף ההתחדשות העירונית ועד היום, מלמד אותנו עד כמה חשוב לנהל התחדשות עירונית בעזרת אמצעים טכנולוגיים, אך במקביל, אנו יודעים כי אין טכנולוגיה בעולם המסוגלת להחליף את הקשר ואת החיבור האישי שנרקם אך ורק בזכות ביקורים בשטח ושיחות בין-אישיות.

השאירו פרטים:

    מאמרים נוספים